Lesrooster

Header_Smile

Lesrooster

Op dit moment worden er geen lessen gegeven.

Foto3

Om yoga goed te kunnen beoefenen kan je het beste tot 2 uur van te voren eten, en probeer een lichte maaltijd te eten. Mocht je trek hebben net voor de yogales, eet dan wat fruit, beetje yoghurt of iets van een liga. Met te veel eten op de maag is het niet fijn bewegen. Maar luister naar je eigen lichaam en wat bij jou het beste voelt en past.

Het drinken van water is geen probleem, integendeel, om de reinigende processen die yoga op gang brengt te ondersteunen, is het goed om voor, na en zelfs tijdens de les water te drinken.

Er zijn yogamatjes en kussentjes aanwezig. Zelf mee te nemen:
- Een grote handdoek voor op je matje, dit met het oog op hygiƫne
- Een flesje met water
- Eventueel een eigen dekentje voor tijdens de ontspanning

Het is prettig om yoga te doen in los zittende kleding eventueel van katoen. Yoga doen we in principe op blote voeten.

10 minuten voor de les ben ik aanwezig.

Na de les is er gelegenheid om een kopje thee samen te drinken en het stellen van vragen.

Verantwoording over je eigen lichaam
Heb je lichamelijk of geestelijk een beperking, bespreek deelname aan yoga dan eerst even met je huisarts. Geef bij gezondheidsklachten, of indien je bepaalde medicijnen slikt, dit voor de les bij mij aan, ook bij een blessure waardoor je tijdelijk wat minder flexibel bent. Je blijft zelf verantwoordelijk voor je eigen lichaam en tot hoe ver je gaat. Ga na hoe de oefening voor jou voelt en ga zo ver als voor jou mogelijk is, maar ga niet te ver stop tijdig en ga dan zitten of liggen en doe de oefening in gedachten mee.
Ben je zwanger of ongesteld, doe dan een beetje rustiger aan en doe geen oefeningen die druk op de buik veroorzaken, zoals de vuurademhaling, de Schouderstand, de Ploeg en beenhefoefeningen. Yoga Sat Daya is niet aansprakelijk voor eventuele blessures, lichamelijke klachten of schade.

Bij een lichaam zonder klachten: streef er dan naar om op te zoeken tot hoe ver je kan gaan en eventueel net iets erover heen, zodat je de blokkades aan kan pakken. Maar ook hier geldt, het is jou lichaam en ga niet over je grenzen heen. Yoga moet ook ontspannend zijn, dus voel en ga zo ver als je kan. Het is geen wedstrijd wie de houding het beste of langste kan volhouden.